La llengua catalana deixa de ser troncal i dinamita el model d’immersió lingüística
- El català no és assignatura troncal.
- Passa a ser una assignatura d'especialitat.
- Els Governs autonòmics hauran d’oferir als
pares la possibilitat d’escollir la llengua vehicular
Pensa en la educació com si fos l’espai on s’han de formar mercaderies que han de competir les unes amb les altres
La LOMCE diu: “El nivell educatiu d'un país es
determina per la seva capacitat de competir amb èxit en l'àmbit internacional”
- Situa les necessitats del mercat per sobre de les
necessitats de la comunitat i de les persones
- Aposta per un sistema educatiu al servei
d'altres interessos, particulars i econòmics
Obre la porta a la privatització de l’educació pública
- S'inclouen com a part del sistema educatiu els agents privats i se'ls atorga funcions de regulació
- Les Adm. Públiques són uns agents més que participen
en la prestació de serveis i no són definits com poders públics que el garanteixen
- Substitueix el dret a l'educació per la prestació del
servei de l'educació
Dóna tractes de favor a les escoles concertades
- Blindatge de les escoles que segreguen per sexe
- Cap CCAA podrà vetar accés als concerts
- Allarga la durada dels concerts, de 4 a 6 anys
- Assegura la concertació de la Formació Prof. Bàsica
- Les Adm. no han de garantir places públiques suficients
- La programació educativa es supedita a l'evolució de
l’oferta i la demanda
Menys laïcisme més supeditació a l’església
- Desapareix Educació per a la Ciutadania
- La nota de religió determinarà la qualificació
final d'ESO i Batxillerat
- Introdueix allò que demanava la CE:
- que la religió sigui avaluada, a tots els cursos de primària i secundària
- una assignatura avaluable sobre valors, alternativa a la de religió
Promou l’exclusió social
- No parla de necessitats de l’alumnat sinó
de problemes de l’alumnat
- Potencia la competència en lloc de la cooperació
- Promou les classificacions entre els alumnes i entre els centres
- Els recursos als centres dependran dels resultats
És segregadora
La LOMCE permet segregar:
•
- per llengua
•
- per sexe
•
- per capacitat
En comptes de treballar per la cohesió, subratlla les diferències. Inicia des d’una edat molt jove un procés de classificació i diferenciació dels alumnes per itineraris
Obre la porta a una selecció entre els alumnes des d’els 13 anys
- Des dels 13 anys s’obren tres vies selectives que suprimeixen la formació comuna en l’etapa obligatòria, fet que posa en qüestió la igualtat real d’oportunitats:
a) Programes de millora de l'aprenentatge i el rendiment (13/14 anys).
b) Cicles de Formació Professional Bàsica (FPB)
(15 anys). No dóna accés directe a l’FP de grau mitjà ni es titula en ESO.
c) Dos itineraris en 4t d'ESO, amb titulacions diferenciades que condueixen a la FP o al Batxillerat
Converteix l’ensenyament en una cursa d'obstacles
Aposta per un ensenyament basat en la pressió de
l'examen
De les actuals avaluacions de DIAGNÒSTIC de final
d’etapa es passa a una avaluació de RESULTATS –baix, intermedi i alt- sobre competències i assoliment d'objectius de cada curs
Revàlides a final de 4t d’ESO i Batxillerat
La nota de Secundària tindrà un valor del 70% i la nota de la "revàlida" un 30%
Va contra el model d'escola pública democràtica
El Consell Escolar passa a ser consultiu
Mínim paper de la Comunitat Educativa en l’elecció del
director/a
La direcció només respon davant de l’Administració
l'Administració dicta les normes, el director les aplica,
els equips docents obeeixen la direcció i la resta de la comunitat educativa no té res a dir.
Centralitza el sistema educatiu
Control total de l’Estat sobre els continguts de les matèries troncals
L’Estat decidirà els criteris i el contingut de les preguntes de les revàlides y proves de primària.
S’augmenta el percentatge de continguts establerts per l’Estat.
Trenca l’equilibri constitucional en tres grans temes
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada